Agencja WebTalk wprowadza usługę ratingu cenowego – trackowania cen produktów u różnych dystrybutorów – dzięki czemu możliwe jest przygotowywanie konkurencyjnych strategii cenowych.
Zmiany e-commerce w 2023 roku zaczęły się między innymi od Dyrektywy Omnibus – obowiązuje ona od 1 stycznia 2023 roku i to bez okresu karencji – a więc natychmiast. Sprawia, że sprzedawca musi m.in. poinformować konsumenta jaka była najniższa cena w ostatnich 30 dniach, jeśli produkt jest w promocji. Dodatkowo zobowiązany jest informować jak zbiera się i weryfikuje opinie produktowe. To kluczowe informacje, które mają wpływ na decyzję zakupową w e-commerce, a jednocześnie odnoszą się do konkurencyjności produktów. Analityka WebTalk wprowadza rozwiązanie dla firm w tym zakresie i pomaga w kształtowaniu sprzedaży
Widzimy zmiany na rynku e-commerce i potrzebę mocnego trzymania ręki na pulsie – szczególnie w kontekście marek, które w swojej dystrybucji polegają na różnych sklepach i nie mają wpływu na ich konkurencyjność.
Ale również, w kontekście firm, które próbują skalować swoją sprzedaż na nowe rynki CEE, o których jeszcze niewiele wiedzą.
– Gdy dla konsumentów cena ma wciąż najwyższe znaczenie, działania marketingowe powinny integrować się z działaniami sprzedażowymi właśnie poprzez strategie cenowe – i my chcemy to Klientom umożliwiać zwłaszcza w momencie, kiedy wiele z nich nie jest jeszcze technicznie gotowych na implementacje wymagań Dyrektywy Omnibus – mówi Michał Dunin, Prezes WebTalk.
Głównym benefitem nowego produktu dla Klienta są raporty analityczne ratingu cen, które mogą być dostarczane codziennie i zawierają informacje o tym:
- jak zmieniała się cena każdego dnia,
- jakie miało to odniesienie do najniższej ceny w miesiącu,
- kiedy produkty były dostępne, a kiedy nie,
- kto z konkurentów wygrywał ceną, a kto dostępnością,
- u którego dystrybutora marka ma najmniejszy udział w półce,
- czy cena promocji czasowej była niższa niż promocji stałej,
- i wiele innych danych.
Firmy których marki są obecne na danym rynku mogą obserwować zmiany cenowe i udział dystrybutorów w rynku.
Jest to jeszcze bardziej istotne dla firm, które planują skalowanie i wchodzenie na inne rynki – analiza sklepów, marek i produktów na tych rynkach jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży, może przynieść wiele wniosków, kluczowych dla pozycjonowania cenowego.
– Wystarczy aby Klient określił które marki i sklepy chce analizować, a my pokazujemy w optymalnej dla Klienta formie, najważniejsze informacje oraz zmiany. Mamy możliwość codziennego, raportowania tygodniowego i miesięcznego, a także zestawiania danych w dashboardach i raportach cyklicznych. Uzupełniająco rekomendujemy strategie cenowe, aby łatwiej było Klientowi przełożyć to na jego codzienne zyski. Ze względu na to, że usługa ta została dopiero wprowadzona, możemy bardzo elastycznie dopasować się do potrzeb Klienta – mówi Dorota Pindel, R&D Director.
Usługa Ratingu cenowego to pierwszy efekt działań LABu – działu R&D stworzonego w agencji WebTalk w 2022 roku. Dział skupia się na poszukiwaniu możliwości zwiększania efektywności i tworzeniu nowych usług agencji.