Konferencje

Zmiany w OLX – Pakiet Ochronny ze zwrotami

Od 13 marca 2023 roku, będą obowiązywać nowe zasady zwrotów towarów w ramach Pakietu Ochronnego na platformie OLX. Zwrot będzie konieczny, jeśli Kupujący otrzyma towar, który nie odpowiada przedmiotowi ogłoszenia lub gdy jego wniosek w ramach Pakietu Ochronnego zostanie pozytywnie rozpatrzony.

OLX odrobiło lekcję i zamierza zadbać o komfort użytkownika. W ramach Pakietu Ochronnego będzie można odzyskać środki wraz z odesłaniem produktu.

Aby otrzymać zwrot środków za nieudaną transakcję, konieczne będzie nadanie przesyłki zwrotnej.

W przypadku odrzucenia wniosku o zwrot, procedura zwrotów nie zostanie uruchomiona. Wówczas strony będą musiały samodzielnie ustalić, jakie kroki podjąć w celu odesłania przedmiotu.

Koszt przesyłki zwrotnej zostanie pokryty przez Sprzedawcę.

Jeśli produkt nie odpowiada treści ogłoszenia, koszty za przesyłki ma pokryć Sprzedawca. Musi on otrzymać przy tym z powrotem przedmiot, który sprzedał. Kupujący otrzyma zwrot całości wpłaconych środków (cena przedmiotu, koszt przesyłki oraz wynagrodzenie za Usługę Serwisową).

Od kiedy będą trwać nowe zasady?

Nowe zasady będą obowiązywać dla wszystkich transakcji zawartych z wykorzystaniem usług Przesyłki OLX oraz Płatności OLX. Początek swój wezmą od godziny 12:00 dnia 13 marca 2023 r.

Kto może skorzystać z Pakietu Ochronnego OLX?

Z Pakietu Ochronnego może skorzystać Kupujący, który dokonał zakupu za pomocą Przesyłki i Płatności OLX. Musi on jednak otrzymać towar, który nie odpowiada przedmiotowi ogłoszenia albo otrzymać pustą paczkę. W przypadku produktu niezgodnego z opisem, klient może otrzymać zwrot środków po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku. Kupujący będzie musiał odesłać otrzymany przedmiot do Sprzedawcy. W przypadku otrzymania pustej przesyłki, bez produktu w środku, zwrot przesyłki nie będzie konieczny. Po rozpatrzeniu wniosku na korzyść Kupującego, otrzyma on zwrot wszystkich środków.

Udostępnij

Zobacz także