Konferencje
Mobile Trends
PITD: Potężny wybuch… nowości - nowy raport, logo, strona i Europa

PITD: Potężny wybuch… nowości – nowy raport, logo, strona i Europa

Polski Instytut Transportu Drogowego wchodzi w nowy etap. I to z przytupem. Na pierwszy ogień idzie raport branżowy, który uderza danymi, analizą i komentarzami praktyków branży. To nie raport “do kawki” – to narzędzie dla przewoźników, analityków i decydentów. Do tego: nowy wizerunek, odświeżona strona i jasna deklaracja – idziemy z polską wiedzą transportową na całą Europę.

Raport, który mówi językiem danych i praktyki

W centrum zmian – raport branżowy, który bez pudła diagnozuje rzeczywistość transportową. Składa się z dziesięciu bloków tematycznych, obejmujących:

  • produkcję przemysłową i usługową (w tym transportową),
  • wzrost PKB i prognozy,
  • inflację i indeksy cen HICP w transporcie,
  • nastroje gospodarcze w UE (PMI, ESI, CCI),
  • sytuację rynków: Polska, Niemcy i rynki perspektywistyczne,
  • ceny paliw, dane o rejestracjach, stawki kontraktowe i spotowe (z Trans.eu).

Każdy dział to czytelne wykresy, syntetyczne analizy analityków PITD oraz eksponowane komentarze zewnętrznych ekspertów – z interpretacjami, rekomendacjami i odniesieniem do realiów rynku. Tu nie ma wody – są konkrety, twarde dane i wnioski.

Grafika reklamującą raport “Transport w Europie. Trendy. Dane. Analizy”

Raport “Transport w Europie. Trendy. Dane. Analizy” będzie publikowany cyklicznie – co kwartał. Obecne wydanie obejmuje dane z okresu luty–kwiecień 2025. Format został zaprojektowany tak, by można było z niego korzystać równie dobrze przy strategicznych decyzjach, jak i w codziennej pracy operacyjnej.

Nowy wizerunek: nie lifting, tylko przesiadka na nową platformę

Obok raportu PITD prezentuje pełny rebranding. Zmienione logo, nowa identyfikacja wizualna i nowoczesna strona internetowa, która będzie działać jak centrum dowodzenia wiedzy o transporcie. Nowa architektura treści, lepsza nawigacja, infografiki i zasoby analityczne na wyciągnięcie myszki – wszystko, czego potrzebuje branża. Pracę nad stroną nadal trwają, ale już możemy zobaczyć pierwsze efkety: https://pitd.org.pl/pl

Nie poprawiliśmy przecinków w strategii. Napisaliśmy ją od nowa. Wraz z zarządem wypracowaliśmy to,
jak sprawnie i szybko zmienić PITD. Nie chcieliśmy tylko edukować, ale też pomagać w konkretnych decyzjach. Okazało się, że nie musieliśmy zmieniać wszystkiego, żeby zmienić wszystko. Skupiamy się teraz na innej grupie docelowej – kadrze kształtującej branżę. Zmieniliśmy też nasze podejście do marketingu.
Dlatego przeszliśmy rebranding. Inaczej wyglądamy, inaczej działamy. Trochę inaczej mówimy. Logo to efekt, a przy okazji narzędzie – nie cel. Zachęcamy do odwiedzin naszych mediów społecznościowych, nowej strony internetowej i raportu „Transport w Europie. Trendy. Dane. Analizy”, żeby poznać efekty

mówi Bartłomiej Drążkiewicz, Content Manager w PITD.

Ambicje europejskie: z polskim głosem do UE

To nie koniec nowości. PITD zapowiada ekspansję na rynki europejskie – z zamiarem aktywnego udziału w debacie transportowej w Brukseli, Berlinie czy Barcelonie. Instytut stawia na współpracę ponadnarodową, publikacje w języku angielskim, a także działania networkingowe z partnerami z całej UE.

Mamy know-how, dane i ludzi – czas, żeby świat zobaczył, co potrafi polski transport. Współpracujemy z ekspertami, których wiedza to nie luksus, tylko broń w czasach turbulencji, jakie przechodzi dziś branża TSL

podkreśla Anna Majowicz, CEO Polskiego Instytutu Transportu Drogowego.

To dopiero początek

PITD odpalił solidny pakiet zmian, ale fundamentem tej transformacji jest raport makroekonomiczny, który ma potencjał stać się punktem odniesienia dla całej branży. To narzędzie do podejmowania lepszych decyzji, tworzenia strategii i rozumienia, co naprawdę dzieje się w transporcie – w Polsce i Europie. Już jest bardzo dobry, ale PITD zapewnia, że będzie jeszcze lepszy! Warto go przeczytać!

Reszta – rebranding, nowa strona, europejskie ambicje – to konsekwentne ruchy tej samej strategii: wzmacniania merytorycznej obecności polskiego transportu tam, gdzie zapadają kluczowe decyzje w Europie.

Udostępnij

Mobile Trends

Zobacz także