Konferencje
Mobile Trends
spotlight-na-twitterze

Handel społecznościowy zapukał do Twittera – Shop Spotlight

O tym, że social commerce będzie się rozwijać na fali mediów społecznościowych wiadomo już było od co najmniej dwóch lat, choć wprawieni analitycy przewidywali to już wcześniej. Twitter postanowił reaktywować swój program sprzed 7 lat i wrócił na tory handlowe.

Twitter już rok temu zapowiadał, że zamierza zaangazować odbiorców w swój własny marketplace. Początkowo usługa Twitter Shops, dzisiaj nazywana już Spotlight, jak informuje Twitter, zapewnia nowe doświadczenia zakupowe. Twitter służący do dyskusji i wymiany opinii, niejednokrotnie służył jako medium wymiany doświadczeń o produktach. Platforma stwierdziła, że to odpowiednia baza pod stworzenie podróży klienckiej- od rozmowy do bezpośredniego zakupu. Ułatwić ten proces ma pojawienie się nowego przycisku, widocznego po wejściu na profile oferujące sprzedaż. 

Nie jest to wielkie odkrycie tej platformy. Już w 2015 roku serwis kombinował z przyciskiem „kup teraz”, stronami produktów i kolekcjami. Nie tak dawno też Twitter inwestował w TapCommerce, które miało odpowiadać za rozwój możliwości reklamowych platformy, szczególnie w zakresie targetowania. Wydawcy będą mogli dopasować swoje reklamy do odbiorców według ich zainteresowań, słów kluczowych, płci, lokalizacji, języka i rodzaju urządzenia. Reklama może też wykorzystywać ogólną znajomość  wcześniejszej aktywności użytkownika telefonu. Co więcej, twórcy otrzymali możliwość dostawania napiwków w bitcoinie za pośrednictwem sieci Lightning Network.

– Wierzymy w siłę rozmów, które na Twitterze są też prowadzone wokół tematów dotyczących produktów. W ramach programu pilotażowego dowiemy się, jak nasza zaangażowana i rozgadana społeczność reaguje na produkty, które wywołują emocje (jak np. nowa koszulka ulubionej drużyny sportowej) lub które mają na nasz rzeczywisty wpływ (np. kosmetyki do pielęgnacji skóry). Jest to dla nas szansa na dowiedzenie się tego, jakich doświadczeń zakupowych ludzie oczekują po Twitterze – czytamy w komunikacie Twittera

Jak działa Spotlight Twittera?

Z pomocą zrozumienia procesu przychodzi nam sam Twitter. Użytkownik winien przejść do profilu podmiotu sprzedającego z włączoną funkcją sklepu. Przycisk „wyświetl sklep” dostępny będzie nad tweetami danego twórcy. Po jego naciśnięciu, naszym oczom ukaże się sklep internetowy, stworzony bezpośrednio na platformie, w którego dostępie przewijać można oferowane produkty. Kliknięcie danego produktu otwiera przeglądarkę w aplikacji, w której można dowiedzieć się więcej o produkcie i kasie na stronie sprzedawcy. Poza Spotlight możemy też skorzystać z zakupów na żywo i managera zakupów. Przykładem poważnego inwestowania w handel społecznościowy, oprócz tegorocznych przestrzeni zakupowych było stworzenie pokazowej prezentacji możliwości zakupowych platformy w 2021 roku. Mowa oczywiście o nawiązaniu współpracy z Walmartem i Jasonem Derulo, którzy w ubiegłym roku przeprowadzali transmisję na żywo z możliwością zakupów. 

Twitter pragnie wesprzeć twórców i marki, które odwiedzają Twittera, aby robić interesy i zarabiać. Obecnie z funkcjonalności można skorzystać jedynie w Stanach Zjednoczonych, na sprzęcie od Apple. Firmami, które już korzystają z rozwiązania są: Verizon, ArdenCove, LatinxInPower, GayPrideApp i AllIDoIsCookUS . Na razie osoby w USA, które używają Twittera w języku angielskim na iPhone’ach, będą mogły przeglądać i wchodzić w interakcje ze sklepami na Twitterze.

Udostępnij

Mobile Trends

Zobacz także